Onze expertise

Identiteit en merkbeleving

Iedereen onderkent het belang van een herkenbare grafische huisstijl. Steeds meer organisaties realiseren zich dat hun merkidentiteit essentieel is voor het aantrekken én behouden van personeel en het verhogen van patiënttevredenheid. 

Ruimtelijke verschijningsvorm draagt ook bij aan merkbeleving. Een consistent en herkenbaar interieurbeleid laat zien waar de organisatie voor staat en hoe dit zich vertaalt in ruimtelijke communicatie, kleuren, materiaalgebruik, inrichting en voorzieningen.

Voorbeeld projecten

Specifieke en complexe omgevingen

Zorg is vaak technologisch geavanceerd en vastgelegd in medische protocollen. Waarin verschillen organisaties dan?

De zorgverleners. Hoe zij met elkaar omgaan en met hun patiënten: hun visie op cure én care. Innovatief vervlechten van technologie en mensgericht denken leidt tot nieuwe zorgconcepten in bijzondere omgevingen.

Voorbeeld projecten

Design management

MMEK’Zorg ontwikkelt masterplannen voor zorgomgevingen. Vaak blijven we betrokken en nemen wij ook het designmanagement voor onze rekening. 

Deze discipline is een combinatie van strategie, innovatief denken, bewezen managementmethodes en specifieke interieurkennis van de zorg. Gecombineerd geven ze structuur en knowhow tijdens (complexe) bouwprojecten. 

De voordelen van design management zijn:

1. Merkbeleving 
Organisaties zijn continue in beweging. Design management draagt bij aan de  bewaking van de langetermijnvisie en de borging van de merkwaarden.

2. Een goed proces
(Ver)nieuwbouwprojecten zijn vaak langdurige en bevatten meerdere ontwikkelingen die naast elkaar lopen, zoals bewegwijzering en informatievoorziening, facilitaire benodigdheden, losse inventaris en kunst.
Deze projecten staan vaak op zichzelf maar vormen gezamenlijk de bouwstenen van de merkbeleving. Design management helpt alle ideeën te valideren en te bundelen tot een eenduidige visie. Aangezien het wiel niet steeds opnieuw uitgevonden hoeft te worden levert design management ook efficiëntie en kostenbesparing op.

3. Marktkennis
De specifieke kennis op het gebied van materialen, producten en leveranciers  geeft een enorme voorsprong bij keuzevorming en aanbestedingen. 

Voorbeeld projecten

DIRECT CONTACT

Erik van Kuijk
+31 (0)6 143 436 30